V minulých příspěvcích jsme se podívali na možné druhy obsahu, kterými můžete přilákat potenciální zájemce o vaše produkty. Dnes si řekneme, kdy je nejlepší který obsah použít.
Od startu k cíli
Na začátku jste vy se svým výrobkem nebo službou. Sami jste to udělali a víte o tom všechno. Tam venku je anonymní dav lidí, kteří o vašem produktu naopak nevědí vůbec nic. Cílem je přesvědčit je o tom, že k vám mají přijít a nakoupit. A v tom cíli chcete být dříve, než vaše konkurence. Ukážeme si, jak na to.
Dopředu říkám, že neexistuje žádné zázračné kouzlo, kterým dokážete přesvědčit pokud možno všechny a pokud možno hned. Ještě jinak řečeno: sedmimílové boty, které vás rychle přenesou od startu k cíli jsou vážně jen v pohádkách. Vaše šance být v cíli před ostatními se ale rapidně zvýší, když použijete obsahový marketing. Proč? Protože půjdete k cíli alespoň nejkratší cestou. Využijete totiž toho, že se dnes skoro každý před nákupem čehokoliv radí s obsahem internetu. Ano, obsah je tu znovu. A opět v roli toho, kdo vám přivede zájemce i z míst, kam byste se s reklamou nikdy nedostali ani náhodou.
Nákupní cyklus a webový obsah
Začneme tedy na začátku. O vašem produktu sice nikdo neví, ale určitě ho někdo někde potřebuje. Co v dnešní době pravděpodobně udělá? Zkusí řešení svého problému najít na internetu. Pokud mu při vyhledávání dokáže vaše firma alespoň přeběhnout před očima ve výsledcích, dostáváte vaši značku do jeho povědomí a tím jste úspěšně našli první část cesty k cíli. Samozřejmě ještě nemáte vyhráno, protože jste ve výsledcích vyhledávání jistě nebyli sami, a kromě toho je cesta od povědomí k nákupu ještě dlouhá. Je tedy na vás, abyste se v povědomí dobře usadili, pokud možno na vyšších místech než konkurence. K tomu vám pomůže kvalitnější obsah. Tedy s vyšší informační, a klidně také vzdělávací hodnotou. Nebojte se ukázat, že o věci něco víte a staňte se přirozenou autoritou. V dalších částech cesty se vám to bohatě (doslova) vrátí.
Když budou vaše informace dostatečně zajímavé, vzbudí u čtenářů zájem. Čas od času se přijdou na váš web podívat, jestli jste tam nepřidali něco dalšího. Pokuste se je nezklamat a dodávejte nějakým způsobem užitečný obsah na web pravidelně. I to, co vám připadá ve vaší branži jako naprosto triviální, může být pro ostatní důležitým kamínkem zapadajícím do mozaiky pochopení.
O vašem produktu už teď lidé vědí, že existuje. To ale ještě nevytváří nárůst prodejů. Touha je to, co lidi přiměje utratit své peníze za produkt, který vaše firma nabízí. Existuje více druhů obsahu, jak u lidí takovou touhu probudit. A je jenom na vás, jaký si vyberete.
Jakmile jsou zájemci o váš produkt připraveni k nákupu, jdete do finále. Teprve jejich poslední akce rozhodne o tom, u koho produkt nakoupí. A vaše firma jim musí dát jednoznačně najevo, jaké výhody plynou právě z nákupu u vás. K tomu slouží také specifické druhy obsahu, jako např. recenze, hodnocení a další.
Miřte správným směrem
Čísla hovoří jasně. A nejvíce ta, která se objevují v kolonce prodej. Použijte vždy správný obsah pro každou část nákupního cyklu. Stáhněte si na mém webu mapu využití obsahu v marketingu a vaše čísla prodejů už vám budou dělat jenom radost.